Legaturi Bolnavicioase

 

Hey, buna tie, celui care citesti. Singurul meu cititor esti tu, si te cunosc, sa stii. Te cunosc pentru ca daca nu te-as cunoaste, nu ti-as scrie aici ofurile sau gandurile mele. Te cunosc pentru ca stiu sa te atrag aici. (Intr-un fel sau altul). Stiu cine esti. Esti probabil baiatul de la care cumpar in fiecare dimineata un covrig, sau poate esti hater-ul care abia asteapta sa ma prinda si sa ma apostrofeze. Sau poate esti un simplu cititor care se regaseste in gandurile, trairile, povestile mele.

Azi voi contiuna seria dramatica de prezentari ale unor situatii pentru care singurele solutii acceptate [pe langa cele propuse de mine] sunt cele pe care le voi citi in comentariile tale. Hai sa analizam impreuna, dupa ce termini de citit ce scrie mai jos.  ↓

 

 

SA FACEM DRAMA, ZIC

Am obosit sa ma las condus de trepidatii lirice care nu au o baza solida pentru incertitudinile pe care le transmite. Am obosit sa tot dau explicatii robotilor despre situatiile neprevazute aparute din cauza nefunctionalitatilor mecanice ce nu pot fi gestionate decat de un om.  Am obosit sa las pe altcineva sa decida ce e bun pentru mine sau pentru toti cei din jurul meu, doar pentru ca el calculeaza statistic si procentual ca acel script de vanzari e cel mai bun, si ca “regula celor doua variante” il va ajuta pe el sa se imbogateasca si pe mine sa saracesc… Am obosit.

Daca si tu ai obosit, te invit in sectiunea de comentarii sa imi spui de ce ai obosit, si ce solutii crezi ca ar exista sa scapam de aceasta oboseala cronica. Una dintre posibilitati ar fi sa dam frau liber libertatii ce o meritam si de care suntem atat de stransi legati… numai cu gandul. Da, numai cu gandul suntem liberi. In realitate suntem legati de tot ce ne inconjoara. Suntem legati de case, de masini, de rate, de alti oameni.

Legaturile interumane ajung de la un punct incolo sa te “ajute” sa te privezi singur de cateva drepturi si libertati, doar de dragul de a nu rupe o legatura.[fragila oricum din fire, mai devreme sau mai tarziu tot se va rupe].

Legaturile pe care le ai cu bunurile materiale ajung sa te tina fizic dar si spiritual blocat in aceeasi dimensiune si pentru aceasta legatura rutina si recurenta actiunilor neplacute pe care le faci devine obisnuinta. Implicit mania pe care o simti atunci cand nu poti face ce vrei se transforma in ura pentru cei care te indeamna sa faci ce iti doresti sau ce te face fericit. Cat timp nu te simti implinit, pleaca. Daca simti ca un bun material te tine pe loc sau sta in calea fericirii tale, arunca-l fara sa regreti macar o secunda.  Renunta la responsabilitatile facute pe termen lung, pentru ca asta te obliga sa te gandesti la viitor.

Gandindu-te numai la viitor, uiti sa-ti “traiesti” prezentul. Daca nu-ti traiesti prezentul astfel incat sa te simti implinit, risti sa-l uiti si astfel vei deveni un om fara de trecut, obligat de viitor sa traiasca pentru a-si sacrifica TIMPUL.

La ultima verificare pe care am facut-o mi-am dat seama ca TIMPUL este o resursa LIMITATA. Ca orice resursa, cu cat se gaseste mai rar, cu atat este mai valoroasa. Asa ca pentru ce “traiesti”? Pentru a-ti mentine acele legaturi cu orice lucru te inconjoara, sau iti valorifici timpul pentru lucruri cu adevarat importante?

Alege tu ceva important pe care sa-l valorifici, nu stiu… Eu am ajuns la aceasta discutie plecand de la premiza generalista de “a te simti implinit”. Poate fi orice. Poate fi oricine. E in functie de fiecare situatie in parte, depinde de fiecare om. Depinde de tine in primul rand. Poate te simti implinit daca iesi cu prietenii la o bere. Sau poate te simti implinit mirosindu-ti floarea pe care ai plantat-o acum 5 ani. Indiferent de situatie, ia o alegere. Alege sa  iti fie tie bine!

Leave a Reply

